یکشنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۸۵

بیانیه ی کانون نویسندگان ایران


مردم آزاده‌ی ايران!
در هفته‌های اخير، در ادامه‌ی سرکوب، مسايل مهمی رخ داده است که با توجهبه شرايط دشوار کنونی، سرنوشت مردم ميهن ما را به مخاطره جدی می‌اندازد .مهم‌ترين اين رويدادها عبارت‌اند:
1- کانون بارها در باره‌ی مجازات اعدام اعتراص کرده و خواهان برچيده شدناحکام اعدام شده است . در يک سال اخير در چند استان از جمله خوزستان،کردستان، سيستان و بلوچستان اعدام‌هايی صورت گرفته که آخرين مورد آن اعدامچند نفر در شهر اهواز و زاهدان است .
2- وضعيت جسمی و روانی احمد باطبی که از سال ۷۸ تاکنون در زندان بوده،همه‌ی مردم را نگران کرده است. کانون نويسندگان ايران خواهان آزادی فوریاحمد باطبی و ديگر زندانيان سياسی است. ما می‌خواهيم هرچه زودتر وضعيتعمومی اين دانشجوی مبارز از طريق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم برسد واقدام به معالجه او شود.
3- متاسفانه اخيرا سايت کانون نويسندگان ايران نيز همچون بسياری از سايت‌های ديگر مسدود شده است، و اين تنها راه ارتباط کانون با مخاطبانش از ميانرفته است.
4- نشريات دانشجويی با سانسور شديدی روبه رو هستند و روزی نيست که شماری ازاين نشريات توقيف و نويسندگان آن ها به دادگاه فرا خوانده نشوند. ما می‌خواهيم که اين سد وبندها از پيش روی نشريات روشنگر دانشجويی برداشته شود.
5- موج سرکوب روشنفکران و نويسندگان ايران، هنرمندان و فعالان سياسی – اجتماعی هر روز ابعاد و شکل‌های گوناگون به خود می‌گيرد. احضار به دادگاه‌ها، امری روزمره شده است. تهديد و ارعاب مستقيم و غيرمستقيم به ابزاریمعمول بدل گشته است. در کنار اين شيوه‌ها، مدتی است برخی روزنامه‌ها ، قلمبر مدار روزگار قتل‌های زنجيره‌ای می‌گردانند و يادآور برنامه‌ی "هويت " و "چراغ" شده‌اند. هتاکی می‌کنند و می‌کوشند با بهره‌گيری از واژه‌هايی چون "مرتد"، "معاند" ، "مفسد" و ... زنجيره‌ای ديگر بسازند. عوامل اجرايی اينسياست، در کوچه و پس کوچه‌ها، راه بر نويسندگان و فعالان سياسی می‌بندندو آن ها را به قصد کشت کتک می‌زنند.
کانون نويسندگان ايران اعتراض و انزجار شديد خود را نسبت به اين گونهاعمال ابراز می‌دارد و خواستار پايان دادن به چنين حرکات ضد انسانی است .
کانون نويسندگان ايران ۵ / ۱۲ / ۱۳۸۵

هیچ نظری موجود نیست: