یکشنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۸۶

جامعه دفاع ازحقوق بشردرایران وفدراسیون جهانی حقوق بشرنیزدرمورد بازداشت ناهید کشاورز ومحبوبه حسین زاده درروزجمعه
هفدهم فروردین سال جاری بیانیه ای منتشرکردند، که بخشی ازآن به شرح زیرمی باشد
ناهید کشاورز و محبوبه حسین زاده
جمعه 17 فروردین 1386
تقاضای عاجل عليه بازداشت های خودسرانه در ايران، بيانيه مطبوعاتی جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران و فدراسيون جهـــانــی حقوق بشر
ژنو – پاريس ۵ آوريل ۲۰۰۷ ترجمه: گيل آوايی
ديدبانی حمايت از مدافعان حقوق بشر، سازمان جهانی عليه شکنجه و فدراسيون بين المللی برای حقوق بشر اطلاعات تازه ای از وضعيت دو زن ايرانی تلاشگر برای حقوق زنان، دريافت داشته اند،.
اطلاعات تازه:
ديدبانی برای حمايت از مدافعان حقوق بشر، از منابع موثق از جمله ليگ ايرانيان برای دفاع از حقوق بشر اطلاع يافته است که طی دستگيری های خودسرانه تازه ای، خانم ها ناهيد کشاورز و محبوبه حسين زاده، دو عضو کميته مطبوعاتی کمپين مربوطه به يک ميليون امضا، بازداشت شده اند.
براساس اطلاعات دريافتی در روز دوم آوريل ۲۰۰۷ خانم ها ناهيد کشاورز و محبوبه حسين زاده در پارک لاله تهران، در حال جمع آوری امضا برای حمايت از حرکت جمعی به قصد تغيير قوانين تبعيض آميز عليه زنان، دستگير شده اند.
سه نفر ديگر از اعضا کمپين، خانم سارا ايمانيان، آقای همايون نامی و خانم سعيده امين پس از گذراندن يک روز در بازداشتگاه پليس، آزاد گرديدند.
سوم آوريل ۲۰۰۷ خانم ها ناهيد کشاورز و محبوبه حسين زاده به دادگاه انقلاب منتقل شدند. در حين بازجويی، از آنها خواسته شد تا نامه ای مبنی بر عدم ادامه تلاش هايشان در کمپين امضا کنند. وقتی که آنها اين پيشنهاد را رد کردند، به زندان اوين انتقال يافتند و هم اکنون در بند ۲۰۹ زندانی هستند.
به آنان گفته شده که درخواست هايشان در کمپين، به ويژه در مورد حق برابر در ارث برای زنان، شهادت برابر زن و مرد، پرداخت غرامت يکسان در مقابل نقص عضو يا مرگ و لغو چند همسری با اسلام مغاير است.
خانم ناهيد کشاورز عضو مرکز فرهنگی زنان است و معمولا خبرها و مقالاتی در تارنمای سازمان غيردولتی www.weforchange.net) و نيز تارنمای کمپين (www.herlandmag.info راهبری زنان) منتشر می کند.
خانم کشاورز جامعه شناس است و به ساير رسانه ها نيز ياری می رساند.

هیچ نظری موجود نیست: