جمعه، شهریور ۲۲، ۱۳۹۲

کارگروه بررسی اخراج اساتید و...


آقای جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم به تازگی خبر از تشکیل کارگروهی داده 

که وظیفه ی بررسی اخراج اساتید و کارمنداندانشگاه و همچنین دانشجویان تعلیقی را 

داده است . نگاه مثبتی است اگر بتواند در کشاکش شرایط سیاسی- اجتماعی امروز 

عملیشده و حقوق پایمال شده و... آنان را که به دلایل سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی 

ازحقوق شهروندی خود محروم گردیده و اسیب جدی در زندگی خود دیده اند ؛ 

بازگرداند 

به یاد می اورم شرایطی مشابه را پیش از دوران صدارت آقای سید محمد خاتمی 

رئیس جمهور اسبق و همچنین دوره  وی ، که گزینش و ... در دانشگاه ها چقدر از 

نیروهای متخصص کاری را محروم از حقوق شهروندی خود کرده و پیگیری ها به 

کجاها انجامیده بود .

نمونه هایی از این دست که پرشمار بودند در یکی از دانشگاه های بزرگ کشور (پیام 

نور) اتفاق افتاده بود. صاحب این قلم نمونه ای از وضعیت مشابه را در این دانشگاه 

گذاراندم و پیگیری های من از درون خود دانشگاه ( دفتر ستادی آن در تهران ) تا 

وزارت آموزش عالی در مصاحبه ای که با من انجام شده بود ؛ تا دعوت ؟! من به 

یکی از ساختمان های پاستور در نهاد ریاست جمهوری و پرسش و پاسخ هایی ؟! که 

توسط یکی از کارکنان معمم نهاد با من به عمل آمده بود .( بماند که توطئه ی اخراج 

من ومسائل پشت پرده که برایم پیش آمده بود را به دلایلی بازگو نکردم هنوز.)یکی از 

نکات پرتامل این مصاحبه که همینجا گفته شود به تخصص کاری بنده هیچ اشاره و 

ربطی نداشت ! عمل مصاحبه کننده بسیار عزیز بود ؛ که هنگام پرسش و پاسخ ؟! از 

روی جلد و برخی از صفحات کتاب های چاپ شده صاحب این قلم ، با دستگاه 

فتوکپی ، کپی بر می داشت . تو گویی مدرک اثبات پذیر و محکمه پسندی برای مهر 

تایید زدن مجدد بر اخراج من تدارک می دید .البته کتاب هایی که مجوز ارشاد داشتند. 

 سال ها پیگیری من در دوران جناب سید محمد خاتمی فاقد هر گونه نتیجه و پاسخی 

بود . هیچ دلیل و مدرکی که قادر به توجیه قانونی اخراج من و عمل ضد حقوق 

شهروندی آنان باشد در دست نداشتند و از دادن هرگونه پاسخ کتبی نسبت به پیگیری 

هایم ودعوت به مصاحبه هایی که ازسوی انان به عمل آمده بود ؛ اجتناب نمودند . 

چرا؟! تا به امروز! پرونده ای که سال ها همچنان مفتوح مانده است . حتی از هر 

گونه تسویه حساب و پرداخت حق و حقوق من نیز خودداری ورزیده اند . نام چنین 

سیاستی را چه می توان گذاشت؟ و.......

امید آن می رود که تشکیل چنین کمیته ای که به منظور احقاق حقوق از دست رفته و 

پایمال شده اساتید ، دانشجویا و کارمندان شروع به کار نموده است ؛ قادر باشد با 

تکیه بر فراز و فرود آنچه در گذشته رخ داده است ؛ محکم و استوار نسبت به دفاع 

از حقوق تضییع شده همه ی آنان که خانه نشین شده اند ، و تحقق حقوق قانونی از 

دست رفته ی شان اقدام موثر وشایسته ای انجام دهد.

هیچ نظری موجود نیست: