)) تلاش وهياهوي كفرواستكبار، امروزمتوجه دستگاه تعليم وتربيت كشور
شده ومزدورانش با فريادهاي مزورانه اسلام خواهي، با سوءاستفاده ازلا
يحه مديريت ومسائل معيشتي ورفاهي، حقوق ودستمزد وسوالات آزمون
ضمن خدمت فرهنگيان، قصد آن دارند كه نيات پليد خود را درسطح مدارس
ودربين فرهنگيان فرهيخته جاري كنند.))
مطلب بالا بخشي ازاعلاميه كانون تربيت اسلامي،يكي ازتشكل هاي فرهنگ
يان اصولگرا است كه محمود فرشيدي وزيرآموزش وپرورش،تا قبل ازتصد
ي پست وزارت، دبيركل آن بود، كه درمقابل تجمع هزاران نفري فرهنگيان
دردوازدهم اسفند درميدان بهارستان مقابل پارلمان صادرشد.
نكته جالب اين است كه چطوربه جاي پاسخگويي به مطالبات قانوني اين قشر
عظيم، به اتهام افكني وبرچسب مزدوربودن به همكاران شان مي زنند. ساده
ترين راه براي خاتمه بخشيدن به يك حركت صنفي. كنشي كه حول مطالبات
صنفي شكل گرفته ومسئولان ناتوان ازپاسخگويي بوده وبرحجم مطالبات مي
افزايند. آيا شكل اصولي ومنطقي طرح خواست ها به شيوه اي مسالمت آميز
توسط هرتشكلي درهرموضوعي به معناي مزدوربودن بايد تعبيرگردد.
عجيب ترآنكه بيست تن ازنمايندگان مجلس درمقابل اين تجمع بيشازده هزار
نفري ، جلوي پارلمان به تماشا ايستاده وهيچ گونه واكنشي جهت روشنگري
ازخود نشان نمي دهند. حالتي مصلوب الاختيارمانند كه هيچ پاسخي برايش
نمي توان يافت.
معلمان قشري شريف وزحمتكش هستند، كه اساس تعليم وتربيت فرزندانمان
برتلاش آگاهانه آنان بنا شده است. تحقق مطالبات آنان، يعني كمك وحمايت
ازفرزندانمان؛ يعني ايجاد آرامش درجامعه؛ درتربيت وآموزش؛ درپرورش
نسل هاي آينده و...
بايد به شخصيت وحقوق فردي واجتماعي شان احترام گذاشت. بايد مطالبات
شان را شناخت وبه شيوه ي اصولي پاسخ گفت. انفعال وعدم پاسخگويي مسو
لان نسبت به اين مطالبات به حق صنفي، وبرچسب مزدورانه زدن به آن، با
هد ف صرف نظر كردن ازحقوق قانوني شان، ممكن است به شعله ورتركر
دن اين حركت بيانجامد.
شده ومزدورانش با فريادهاي مزورانه اسلام خواهي، با سوءاستفاده ازلا
يحه مديريت ومسائل معيشتي ورفاهي، حقوق ودستمزد وسوالات آزمون
ضمن خدمت فرهنگيان، قصد آن دارند كه نيات پليد خود را درسطح مدارس
ودربين فرهنگيان فرهيخته جاري كنند.))
مطلب بالا بخشي ازاعلاميه كانون تربيت اسلامي،يكي ازتشكل هاي فرهنگ
يان اصولگرا است كه محمود فرشيدي وزيرآموزش وپرورش،تا قبل ازتصد
ي پست وزارت، دبيركل آن بود، كه درمقابل تجمع هزاران نفري فرهنگيان
دردوازدهم اسفند درميدان بهارستان مقابل پارلمان صادرشد.
نكته جالب اين است كه چطوربه جاي پاسخگويي به مطالبات قانوني اين قشر
عظيم، به اتهام افكني وبرچسب مزدوربودن به همكاران شان مي زنند. ساده
ترين راه براي خاتمه بخشيدن به يك حركت صنفي. كنشي كه حول مطالبات
صنفي شكل گرفته ومسئولان ناتوان ازپاسخگويي بوده وبرحجم مطالبات مي
افزايند. آيا شكل اصولي ومنطقي طرح خواست ها به شيوه اي مسالمت آميز
توسط هرتشكلي درهرموضوعي به معناي مزدوربودن بايد تعبيرگردد.
عجيب ترآنكه بيست تن ازنمايندگان مجلس درمقابل اين تجمع بيشازده هزار
نفري ، جلوي پارلمان به تماشا ايستاده وهيچ گونه واكنشي جهت روشنگري
ازخود نشان نمي دهند. حالتي مصلوب الاختيارمانند كه هيچ پاسخي برايش
نمي توان يافت.
معلمان قشري شريف وزحمتكش هستند، كه اساس تعليم وتربيت فرزندانمان
برتلاش آگاهانه آنان بنا شده است. تحقق مطالبات آنان، يعني كمك وحمايت
ازفرزندانمان؛ يعني ايجاد آرامش درجامعه؛ درتربيت وآموزش؛ درپرورش
نسل هاي آينده و...
بايد به شخصيت وحقوق فردي واجتماعي شان احترام گذاشت. بايد مطالبات
شان را شناخت وبه شيوه ي اصولي پاسخ گفت. انفعال وعدم پاسخگويي مسو
لان نسبت به اين مطالبات به حق صنفي، وبرچسب مزدورانه زدن به آن، با
هد ف صرف نظر كردن ازحقوق قانوني شان، ممكن است به شعله ورتركر
دن اين حركت بيانجامد.
۱ نظر:
واقعیت اینه که گوش شنوایی نیست
وازهرچه تشکل مستقل صنفی وحشت دارند
ارسال یک نظر